W środę ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Dziecko w sieci”, mająca propagować zasady bezpiecznego korzystania z internetu oraz informować o możliwych zagrożeniach. Informacje o kampanii dostępne są na stronie internetowej www.dzieckowsieci.pl

Akcja prowadzona jest przez działającą od 1991 r. Fundację Dzieci Niczyje (FDN) i kierowana jest do dzieci, rodziców i wychowawców. Ma potrwać do końca czerwca, a w jej ramach pojawią się m.in. informacje telewizyjne i radiowe, billboardy oraz ogłoszenia w prasie.

Według badań przeprowadzonych przez FDN w ciągu ostatniego roku 64 % dzieci korzystających z internetu podało obcej osobie zza ekranu swój numer telefonu, 42 % adres zamieszkania, 44 % przesłało swoje zdjęcie, a 25 % spotkało się z nieznajomym poznanym w ten sposób !

Kampania ma przeciwdziałać problemowi wykorzystywania seksualnego dzieci za pośrednictwem internetu. Na plakatach i reklamach towarzyszących akcji pojawi się 12-letnia dziewczynka chcąca nawiązać przyjaźń przez internet. Na jej informację odpowie dorosły mężczyzna podający się za 12-letniego chłopca. „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Zadbaj, by twoje dziecko korzystając z internetu nigdy nie podawało swoich danych osobowych i nie umawiało się z nieznajomymi” będzie głosiło hasło na plakatach. Organizowane będą także spotkania edukacyjne w szkołach, a dzieci będą otrzymywać zakładki, naklejki, podkładki pod myszkę z hasłami: „nie podawaj prywatnych danych”, „nie spotykaj się z obcymi bez zgody lub wiedzy rodziców”, „nie ufaj osobom poznanym w sieci”.

Honorowy patronat nad akcją objęły Ambasada Brytyjska i Polski Komitet UNESCO.

[Źródło: PAP]

Komentarze