Dużym zaskoczeniem dla organizatorów zakończyły się wyniki badań przeprowadzonych w Londynie, w przededniu otwarcia targów i konferencji na temat e-bezpieczeństwa „Infosecurity Europe 2004”. Okazało się, że blisko trzy czwarte pracowników biurowych było skłonnych zdradzić swoje hasło do sieci korporacyjnej w zamian za… czekoladowy batonik.

Ankietowanymi byli pracownicy biurowi, pasażerowie stacji metra Liverpool Street. W zamian za tytułowy batonik z czekolady, byli oni gotowi wyjawić hasła do firmowego komputera. 37 % badanych zgodziło się od razu, a dalsze 34 % ulegało po krótkim czasie. Niestety niespodzianką nie był też fakt, że hasłem tym najczęściej było imię ich dziecka albo domowego zwierzaka.

Wyniki potwierdzają, że pracodawcy przykładają zdecydowanie zbyt niską wagę do szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa komputerowego. Zdecydowana większość uczestników ankiety deklarowała jednocześnie niezadowolenie i stres związany z koniecznością zapamiętywania zbyt dużej ilości haseł. Ankietowani wyrażali pragnienie wprowadzenia zamiast tego identyfikacji opartej na osobistych kartach chipowych lub weryfikacji danych biometrycznych (np. odcisków palców lub skanowania źrenicy oka).

[Źródło: Enter]

Komentarze