Badania wskaźników szacunku dla klientów, korzystających z oferty firm dostępnej on-line, wciąż nie wypadają zbyt optymistycznie. Choć do pozytywnych zjawisk należy zaliczyć fakt, iż strony firm z sektora IT mają zwykle interfejs przyjazny użytkownikowi i „w pełni oraz w jasny sposób” objaśniają politykę ochrony prywatności, to już z realizacją tej ochrony jest jednak gorzej.

Blisko jedna trzecia badanych przedsiębiorstw przekazywała zgromadzone, prywatne dane osobom trzecim bez uzyskania zezwolenia zainteresowanych.

Jedna trzecia spośród badanych firm w ogóle nie odpowiadała na pytania, zadane przez klientów za pośrednictwem Internetu. Z kolei jedna czwarta odpowiadała zaledwie na połowę otrzymywanych wiadomości. W przypadku automatycznego generowania odpowiedzi, zawierających obietnicę, że firma zajmie się problemem, blisko połowa nie doczekała się realizacji i klienci pozostawali z nie załatwioną sprawą.

Badania zostały opracowane przez międzynarodową agencję The Customer Respect Group. Komentując ich wyniki Roger Fairchild, prezes agencji stwierdził, że branża IT powinna jak najszybciej się obudzić, jako że użytkownicy rezygnują całkowicie z korzystania z 20% stron internetowych, z którymi mieli niezadowalające doświadczenia.

[Źródło: Dziennik Internautów]

KONTEKSTY:


ZOBACZ TEŻ:

Komentarze