Google intensywnie pracuje nad uruchomieniem poczty elektronicznej o bardzo dużej pojemności (Gmail), która stanowić będzie konkurencję dla należących do Microsoftu Hotmaila i Yahoo!

W założeniu każdy klient będzie miał do dyspozycji skrzynkę o pojemności 1GB, zdolną pomieścić 500.000 stron e-mailowych, filtr antyspamowy i antywirusowy. Kopie e-maili będą pozostawać w systemie po ich skasowaniu przez użytkownika lub zamknięciu konta.

Projekt spotykał się z falą krytyki ze strony wielu specjalistów w dziedzinie prywatności w Internecie. Kontrowersje budzi w szczególności pozostawianie wiadomości mailowych w systemie także po ich skasowaniu oraz pomysł rozsyłania użytkownikom reklam podłączonych do wiadomości.

Grupa Privacy International wniosła skargę do biura brytyjskiego Komisarza do Spraw Informacji, którego zadaniem jest monitorowanie, czy firmy działające w Internecie przestrzegają zasad ochrony prywatności i swobody informacji. Zarzut dotyczy m.in. naruszenia europejskiego prawa wspólnotowego.

Autorzy protestu krytykują plany wysyłania linków do reklam dobieranych w oparciu o analizę korespondencji użytkownika i jego przypuszczalnych zainteresowań. Obecnie użytkownicy Google’a dostają linki do stron komercyjnych razem z wynikami wyszukiwania – po prawej stronie ekranu. Gmail ma wykorzystywać podobną technologię do skanowania e-maili i dobierania tematyki wysyłanych do nich reklam. Google twierdzi, że treść poczty elektronicznej pozostanie tajemnicą użytkowników, bo cały proces ma być zautomatyzowany.

[Źródło: BBC]

Komentarze