Codziennością stało się zamawianie produktów przez Internet z wykorzystaniem e-sklepów i porównywarek cen. Niedługo to samo dotyczyć będzie usług. Pierwsze do Internetu zostały przeniesione branże usług finansowych, turystycznych i hotelarskich. Następne w kolejce to branża telekomunikacyjna (elektroniczna) i medyczna. Firmy stawiają na podpisywania umów na odległość.

Dla usługodawcy to redukcja kosztów utrzymania tradycyjnych punktów sprzedaży, a dla klienta to wygoda i oszczędność czasu. Usługi elektroniczne świadczone są przez dostawców Internetu, operatorów telefonii komórkowej, stacjonarnej, VoiP, telewizji kablowej i satelitarnej. Firmy świadczące usługi elektroniczne stoją przed problemem nasycenia rynku, a co za tym idzie spadających przychodów i coraz wyższych oczekiwań w zakresie obsługi klientów. Sami przyznają, że sprzedaż na odległość z wykorzystanie kanału internetowego jest mało inwazyjna w stosunku do klienta w porównaniu do telemarketingu i powoduje znaczne oszczędności kosztowe.

reklama________________________________________________________________