Codziennością stało się zamawianie produktów przez Internet z wykorzystaniem e-sklepów i porównywarek cen. Niedługo to samo dotyczyć będzie usług. Pierwsze do Internetu zostały przeniesione branże usług finansowych, turystycznych i hotelarskich. Następne w kolejce to branża telekomunikacyjna (elektroniczna) i medyczna. Firmy stawiają na podpisywania umów na odległość.
Dla usługodawcy to redukcja kosztów utrzymania tradycyjnych punktów sprzedaży, a dla klienta to wygoda i oszczędność czasu. Usługi elektroniczne świadczone są przez dostawców Internetu, operatorów telefonii komórkowej, stacjonarnej, VoiP, telewizji kablowej i satelitarnej. Firmy świadczące usługi elektroniczne stoją przed problemem nasycenia rynku, a co za tym idzie spadających przychodów i coraz wyższych oczekiwań w zakresie obsługi klientów. Sami przyznają, że sprzedaż na odległość z wykorzystanie kanału internetowego jest mało inwazyjna w stosunku do klienta w porównaniu do telemarketingu i powoduje znaczne oszczędności kosztowe.
Wiadomości: Chcą zakazać sprzedaży e-papierosów w Polsce
Wiadomości: Europejskie e-sklepy z elektroniką wprowadzają w błąd
Legislacja: Będzie podatek od e-hazardu
Wiadomości: eBay (tanio) sprzedał Skype'a
Opinie: Pobieraczek ponownie wypowiada się w sprawie rejestracji dzieci
PROJEKTY: E-konsument będzie chroniony lepiej
Opinie: Prawnik odpowiada w sprawie rejestacji dzieci na Pobieraczek.pl
Wiadomości: Nie liczcie na to, że pliki z DRM będą działać wiecznie
Wiadomości: eBay walczy o wolny handel w Internecie
Wiadomości: KaZaA powraca!
reklama________________________________________________________________
www.optynet.pl - porównywarki cen usług elektronicznych.
"Skomplikowanie i ilość usług elektronicznych jest bardzo duża, nasze narzędzie ma pomóc klientom w dokonaniu lub ocenie usługi w każdej z dostępnych kategorii usług elektronicznych" - mówi Aleksander Stojek wydawca serwisu. I rzeczywiście w serwisie znajdziemy kategorie Internet, telefon, telewizja i pakiety. A w każdej z tych kategorii dostępne są podkategorie usługowe i różne dodatkowe opcje. Serwis również informuje o nowościach rynkowych i sprzętowych.
"Cały czas pracujemy nad zachęceniem kolejnych usługodawców elektronicznych do dołączenia do naszej bazy, na dzień dzisiejszy w porównywarce jest 334 operatorów, którzy prezentują 3500 usług elektronicznych w czterech głównych kategoriach. Ponad 100 z nich posiada własne konta pozwalające samodzielnie zarządzać ofertami i informacjami. Docelowo, znając wielkość tego rynku chcemy, aby w naszej bazie było ponad 1000 operatorów. To ambitne zadanie, które chcemy realizować samodzielnie lub z większym partnerem wykorzystując efekt synergii. " - mówi Stojek.
Spowolnienie gospodarcze oraz poszukiwanie oszczędności przez firmy usługowe przyspieszy proces przenoszenia sprzedaży i obsługi klientów
do sieci internetowej. Tańsze i szybsze dotarcie do potencjalnych klientów na nasyconym rynku decydują o zyskach firm. Prawdziwa boom usług oferowanych przez Internet dopiero nastąpi. TAGI: e-commerce, usługi elektroniczne, e-sklepy Zobacz też:
do sieci internetowej. Tańsze i szybsze dotarcie do potencjalnych klientów na nasyconym rynku decydują o zyskach firm. Prawdziwa boom usług oferowanych przez Internet dopiero nastąpi. TAGI: e-commerce, usługi elektroniczne, e-sklepy Zobacz też:
-
Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
-
Ustawa z dnia 10 października 2008 r. o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tekst jednolity)










Komentarze