Z przeprowadzonych badań wynika, że polskie firmy mają wysokie możliwości technologiczne, podaje Gazeta Wyborcza. Przy braku orientacji e-biznesowej firmy wskazują jednocześnie, że ich infrastruktura informatyczna jest wystarczająca do prowadzenia działalności w Internecie. Jednakże nawet stosunkowo wysoki poziom kompetencji e-biznesowych nie prowadzi do błyskawicznego rozkwitu tej gałęzi rynku w Polsce.

Nie wystarczy sama technologia czy nawet najlepszy pomysł na działalność w sieci. Bardzo dużo zależy od tego, czy internetowym przemianom podoła szef przedsiębiorstwa, czytamy w artykule „Czy polskie firmy są gotowe do prowadzenia biznesu z wykorzystaniem internetu?”. Rolę siły napędowej całej filozofii działania przedsiębiorstwa w realiach gospodarki internetowej odgrywa przywództwo. Bez właściwego nastawienia kierownictwa firmy i przełożenia pomysłów e-biznesowych na strategię działania nie może być mowy o jakiejkolwiek adaptacji rynkowej firmy.

Pod względem przywództwa i zarządzania dominują – co oczywiste – firmy o wysokim poziomie wrażliwości na działania ze strony konkurentów e-biznesowych. Wykazują one także stosunkowo wysoki poziom kompetencji e-biznesowych i zaawansowania technologicznego. Braki w internetowej gotowości zaobserwowane u polskich firm dotyczą głównie obszaru zarządzania działalnością e-biznesową. Można niemal odnieść wrażenie, że chociaż szefowie firm widzą pewne szanse w e-biznesie, nie mają jednak pomysłów na wykorzystanie nowych możliwości.

[Źródło: Gazeta.pl, Dziennik Internautów]

+ Strony:
|_ Gazeta.pl: Czy polskie firmy sprostają e-biznesowi?

Komentarze