Jak podaje Gazeta.pl, rok i niespełna trzy miesiące zajęło serwisowi iTunes Music Store sprzedanie 100 milionów utworów muzycznych. Każdy wart… 99 centów. Niewątpliwie to spektakularny sukces „nowej gospodarki”, w której szeroko pojęta informacja i dobra niematerialne wypierają tradycyjne, „namacalne”, przedmioty obrotu, tak przecież charakterystyczne dla minionej epoki „industrialnej”…
99 centów okazało się dla szczęśliwy nabywcy stumilionowej piosenki świetną inwestycją. Nagrody, które dostanie warte są bowiem prawie 14 tysięcy dolarów. Wśród nich znajdują sie m. inn. notebook, słynny odtwarzacz iPod i kredyt na 10 tysięcy dolarów – oczywiście na zakupy w iTunes…

Z pewnością niezłą gradką dla „jubileuszowego melomana” będzie możliwość opublikowania swojej listy ulubionych utworów w iTunes, w dziale dla sław – obok Stinga, Alanis Morissette czy Wyntona Marsalisa.

Z przytoczonych przez Gazeta.pl wynikó badań przeprowadzonych przez Nielsen Soundscan wynika, że 70% legelnej muzyki z Internetu pochodzi właśnie z iTunes Megastore.

Komentarze