Tak przynajmniej twierdzi Polska Telefonia Cyfrowa (PTC). Zastrzeżenia operatora sieci Era dotyczą przede wszystkim w pierwszej, tzw. „unijnej” części prawa telekomunikacyjnego, która weszła w życie w lipcu i miała dostosować nasze prawo do dyrektyw Wspólnoty.
– Nakłada ona na operatorów obowiązek informowania klientów na piśmie o każdej zmianie cennika – tłumaczy Cezary Albrecht z PTC. To właśnie narzucenie formy pisemnej oburza operatora. – Każdemu z 6,5 mln abonentów musimy za każdym razem wysyłać pismo. To są koszty – tłumaczy Albrecht. – Tymczasem wystarczyłoby dopuścić formę SMS-a lub e-maila – zaznacza.
reklama________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Nie podoba się też obowiązek pisemnego zawiadomienia klienta o zmianach w umowie, na które się zgodził podczas rozmowy z telefonicznym biurem obsługi. - Nasze biuro odbiera 2 mln rozmów miesięcznie. Podczas wielu z nich konsultant proponuje różne promocje. Jeśli klient je wybierze, musimy wysłać do niego list. I mamy obowiązek zrobić to w ciągu 14 dni od rozmowy, a zatem nie możemy tego połączyć np. z wysyłką rachunku. W tym przypadku także nie możemy zrobić tego SMS-em - zaznacza Albrecht. Jego zdaniem może to doprowadzić do absurdów. - Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, gdy operator oferujący filmy w ramach usługi wideo na żądanie za każdym razem wysyła do klienta pismo, w którym informuje go, że wypożyczył film - dodaje.
Wątpliwości operatora budzi też jeden z przepisów zawartych w drugiej części nowelizacji prawa telekomunikacyjnego - te przepisy mają dopiero trafić do Sejmu. Chodzi o spam. - Jeśli informacja operatora wysłana do własnego klienta ma nie być spamem, musiałaby obok głównej treści zawierać też wiele szczegółowych danych, które zabiorą co najmniej połowę standardowego SMS-a - przekonuje Albrecht.
Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska nie ma wątpliwości, że problem trzeba naprawić. - Nietrudno zgadnąć, kto tak naprawdę płaci za miliony listów rozsyłanych przez operatorów i za etaty osób, które te listy muszą pakować do kopert. Te koszty są przerzucane na konsumenta - zaznacza.
Poglądy Ery podziela też KIGEiT - izba zrzeszająca operatorów alternatywnych.
- W dobie komunikacji elektronicznej przepis nakazujący operatorowi informować na piśmie o każdej zmianie w cenniku jest anachronizmem - przekonuje Eugeniusz Gaca z KIGEiT. Jego zdaniem innym postanowieniem w "unijnej" nowelizacji wymagającym zmian jest zapis o windykacji należności. - Operator nie może przekazać długu klienta - np. wynikającego z zalegania z płatnościami - firmie windykacyjnej, zanim sprawa nie zostanie rozstrzygnięta przez prezesa UKE. Tyle że odpowiedni wniosek do Urzędu złożyć może wyłącznie klient. Co więcej nie określono nawet terminu, w jakim ma to zrobić. Przepis miał chronić klientów, a może tworzyć pewnego rodzaju paragraf 22 - zaznacza Gaca.
Źródło: Gazeta Wyborcza
TAGI: prawo telekomunikacyjne,
e-commerce
PROJEKTY:
Sieciowy hazard ucieknie z piłki? Wiadomości:
Po umowę na usługę elektroniczną do Internetu Wiadomości:
Chcą zakazać sprzedaży e-papierosów w Polsce Wiadomości:
Europejskie e-sklepy z elektroniką wprowadzają w błąd Legislacja:
Będzie podatek od e-hazardu Wiadomości:
eBay (tanio) sprzedał Skype'a Opinie:
Pobieraczek ponownie wypowiada się w sprawie rejestracji dzieci PROJEKTY:
E-konsument będzie chroniony lepiej Opinie:
Prawnik odpowiada w sprawie rejestacji dzieci na Pobieraczek.pl Wiadomości:
Nie liczcie na to, że pliki z DRM będą działać wiecznie
Powiązane wpisy:
-
W ramach tzw. trialogu w Radzie UE prowadzone są mało transparentne negocjacje, które mogą zaowocować rzeczywiście cenzurą w Sieci. Chodzi o [...]
lut 25, 2019
-
Same hiperlinki do bezprawnych treści, choćby dodane w redagowanym artykule prasowym (a nie „społecznościowo”), nie są „automatycznie” bezprawne. [...]
lut 13, 2019
-
Czego tak naprawdę dotyczą demonizowane w mediach artykuły 11 i 13 projektu Dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym? Niestety [...]
lip 5, 2018
-
Zakończyło się 4. Forum Prawa Mediów Elektronicznych (FPME) we Wrocławiu. Tematem przewodnim organizowanej przez Centrum Badań Problemów Prawnych [...]
kw. 11, 2018
-
Płacisz abonament za filmy i seriale? Wyjechałeś kiedyś na wakacje np. do Hiszpanii i zdziwiłeś się ze nie masz już dostępnych filmów online, za dostęp do których [...]
kw. 1, 2018
Więcej w tej kategorii:
-
Elektryczne Hulajnogi (np. LIME / HIVE) to tzw. UTO, czyli „Urządzenia Transportu Osobistego”. Polskie prawo nie reguluje odrębnie kwestii korzystania z nich. [...]
wrz 2, 2019
-
W ramach tzw. trialogu w Radzie UE prowadzone są mało transparentne negocjacje, które mogą zaowocować rzeczywiście cenzurą w Sieci. Chodzi o [...]
lut 25, 2019
-
INFORM GDPR legal practitioners workshop (RODO – warsztaty dla prawników - praktyków) has just started at Faculty of Law, Administration and [...]
sty 17, 2019
-
Czego tak naprawdę dotyczą demonizowane w mediach artykuły 11 i 13 projektu Dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym? Niestety [...]
lip 5, 2018
-
Od 1 stycznia 2015 r. weszła nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych. Zgodnie z nią, 30 czerwca 2015 r. jest ostatecznym terminem decyzji dla ADO [...]
cze 29, 2015