Jak wynika z danych opublikowanych przez Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers, w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2004 r., wydatki na reklamę w Internecie wyniosły ok. 2,3 mld USD.
To najlepszy wynik kwartalny w historii Internetu i o 39 % wyższy niż przed rokiem.

Jeśli rynek będzie rozwijał się w tak zawrotnym tempie, w 2004 r. może paść rekord przychodów z reklam ustanowiony w okresie boomu internetowego w 2000 r. Wydatki na reklamę osiągnęły wtedy poziom ponad 8 mld USD. W roku 2003 wydatki wyniosły 7,27 mld USD.

Z badań IAB i PwC wynika, że jedynym formatem, który napędza wydatki na reklamę w Internecie są wyniki przeszukiwania do których dołączane są reklamy. Wydatki na pozostałe formaty reklam w 2003 r. spadły o 7 proc. Lider rynku przeszukiwarek Google odnotował w ubiegłym roku 27 % wzrost przychodów z reklam osiągając 375,3 mln USD.

[Źródło: Interia]

Komentarze